Kako meriti splet?
Naravoslovci – zagreti pozitivisti – radi očitajo družboslovcem in humanistom, da brez merjenja ni znanosti, brez kvantitativne raziskave ni pravih rezultatov. Zadeva seveda ni tako preprosta, vsega se ne da izmeriti in vkalupiti v statistiko. Ravno zato se je razvil obsežen metodološki aparat za kvalitativno raziskovanje.
S podobnimi težavami se soočamo na spletu. Kako izmeriti spletne strani, storitve, omrežja? Da ni vse v številkah, je jasno po pregledu najbolj obiskanih slovenskih portalov. 24ur.com kraljuje na lestvicah obiskanosti, novinarska stroka pa mu ne podeljuje nagrad za najboljše novinarstvo v državi. Razgledi.net ponujajo bistveno kvalitetnejše vsebine, pa dosežejo le slab odstotek bralcev. Je morda trik v dizajnu? NUK-ova digitalna knjižnica je celo po besedah nekaterih Netkarjev “podn”, pa se je kljub temu uvrstila v finale tega tekmovanja za najboljšo spletno stran.
Kdo je zmagal? Med medijskimi in informativnimi stranmi kar dobri stari RTV sporedi v novomedijski podobi. V ostalih kategorijah so prva mesta pobrali večinoma izvajalci, ki so, prosto po žiriji, kompleksnost spremenili v preprostost. Kako so merili Netkarji? Ne vemo. Je bila pomembna vsebina? Če ja, kako so merili njeno kakovost? So bile pomembne uporabe novih tehnologij? Če ja, katerih in kako so določili uspešnost njihove implementacije? Koda strani? Kdaj so rekli, da je le-ta dobra? Struktura strani? SEO? Uporabniška izkušnja? Iskalni mehanizmi? Preglednost? Všečnost? Družbeni potencial strani?
Ne zanimajo me nagrajenci in ne bom komentiral izbora. Zmagovalci so tu, čestitam. Resnično me zanima le, na podlagi česa se je odločala žirija. Ne, da bi kritiziral njeno delo, temveč zato, da bi z njeno pomočjo tudi ostali dobili referenčno metodološko točko za merjenje in analizo spletnih strani. Bojim pa se, da tak aparat ne obstaja. To ni zgolj problem Netka, temveč celotnega (slovenskega?) spletnega prostora.
Nujno potrebujemo orodje, ki bo upoštevalo kvalitativne in kvantitativne vidike in podalo smernice za raziskave in merjenja spletnih okolij. Naj bo orodje jasno, pregledno in vsem dostopno. Naj bo strokovno podkovano, ne oglaševalsko ali politično motivirano. Potrebujemo orodje, katerega strokovna uporaba bo podala celostno sliko o kakovosti spletnega mesta z vidika računalniško-informacijske, medijsko-komunikacijske, sociološke in še kakšne stroke. Ne potrebujemo orodja, ki se bo v ihti po znanstveni strokovnosti postavilo izven konteksta dogajanja. Novomedijska sfera se razvija zaradi zanimivega in uporabnega prepleta tehnologije in ljudi. Splet so ljudje in ljudje so splet. Proučevanje tega sociotehnološkega fenomena iz zunanje pozicije Resnice ni možno.
Social Networking:Obvesti ostale o tem članku / Share This Post
No Comments, Comment or Ping
Reply to “Kako meriti splet?”